20081227

O porto de Ribadeo, de novo

O día 9 deixei un post sobre a carga no porto que entendo que na actualidade é abondo eficiente, pero iso non evita que poda saír algunha idea que a mellore. Nos comentarios adiantei que voltaría a tomar o tema máis adiante, se ben con poucas novidades. Dous conxuntos de fotos sobre a circunvalación de Mirasol despois, aquí vai o novo post. Con anterioridade teño deixado moitas outras entradas, como iste ou 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, ... e moitas máis (ver os arquivos de xuño, xullo, agosto, setembro, anteriores, ... destacando quizais en particular ista ou ista outra sobre mencións do tema na prensa).
Despois de todos eles, de cara ó pasado non teño moito máis que dicir. Sobra o que, como en xeral a quelquera que pense un pouco no futuro de Ribadeo, o porto ten importancia nese futuro, igual que a tivo no pasado. Sobra tamén o dicir que o porto non pode manterse no século XXI como a comezos do xéculo XX, pero tamén cabe dicir que houbo decisións de fóra de Ribadeo que tiveron abonda máis importancia que a manifestación, que se un barco de 120 m para xirar xa invade a zona que non é de portos (e queda encallado), algo falla xa na situación e/ou nos estatutos do porto tal como están an actualidade, que no balance de empregos está abondo obscuro que se se construíra unha gran nave a cousa fóra saír positiva, que o recheo anterior ou o anterior máis teñan servido para algo máis que para solo barato, ... e non se pode dicir que a causa da manifestación Gondán xa non finaliza os barcos aquí, porque non é isa a causa. Nin tampouco que o transporte de pasta de papel se vaia definitivamente para Xixón (ou non, que carga de papel noutros portos ten habido), pois xa teño comentado a táboa de tempos e non coincide con que a culpable sexa a manifestación. Ou sexa, aconsello mirar as entradas anteriores, ou en Technorati abaixo, ou en google, para discusións que xa se tiveron.
Respecto a cousas novas do porto, aí están os derrumbes, a circunvalación e tamén sinxelamente o xeito de facer as cousas ou outras alternativas. O artigo de Pancho (o que reseño antes co nº 5) apunta algunha suxerencia, a parte do tema que se intentou soslaiar varias veces con éxito do porto exterior. En canto ós derrumbes, manifestan unha vez máis algo evidente: en xeral o porto fóise facendo sobre ideas puntuais de xeito rápido, necesitando dende hai tempo dun plan xeral estudado e consensuado. Algo que non se deu e no que se insistiu durante o proceso que tivo lugar contra a nave.
Os derrumbes parece que costou pouco traballo evitalos no futuro. Pero sucederon. E que non costara moito non foi causa de que se tomaran as medidas oportunas para evitalos. A ver se aprendemos e aparece tomada en considerción a idea do plan para o porto, non para unha ampliación, recheo, circunvalación ou nave, senón para todo o porto.
En canto á circunvalación, a auga case pasada, pouco hai que dicir. No parece que vaia quedar mal como vía, en canto a amplitude e prestacións de comunicación. Si que vai ser a confirmación dun pequeno muro fronte á ría, alonxándoa máis da xente de Ribadeo en canto se peche o porto. Costa traballo crer que ó final se vai cerrar, poñendo dúas persoas nos dous extremos onde están previstas as portas, despois de anular xa una recén feita, outra sinal máis de improvisación sobre a marcha.
A conta dun estudo escolar sobre varios aspectos da ría, tiven información de que algunha vez se ten feito a medida 'oficial' das mareas. A falta de recibir máis información, e con isto remato por esta vez, coido que debera facerse xa de novo, e dun xeito máis amplo do que se ten feito, xunto coa actualización da sondaxe da ría. Facer estudos previos custa menos que meterse a obras e pode evitar algunha cousa que algunhas obras non fan máis que empeorar, e volvo a mencionar o que quedara varado o barco hai pouco tempo.

1 comentario:

Luisito dixo...

Que la actividad de ENCE en el puerto de Ribadeo no se va trasladar por completo a El Musel (Gijón). Ya verás como sí. Esperate unos meses que finalizan las obras de ampliación del puerto de Gijón y ya hablaremos.

El problema de que no hay suficiente calado en diversas zonas del puerto de Ribadeo, más fácil me lo pones para augurar un futuro incierto, si no pueden descargar o cargar barcos de más de un determnado tamaño.

A lo mejor en su debido momento, en lugar de tanto ecologismo, la gente de Ribadeo (incluido TÚ), os deberiais haber preocupado más por instalar un polígono industrial como hicieron en Coaña. En el cual se encuentran numerosas empresas entre als cuales está DINGOMA, fabricante de las típicas carrocetas del monte, conocidas como DINGO.

Haber si los ecologistas aprendeis de una vez por todas.